אופניים חשמליים – על מה להקפיד כשרוכשים אופניים חדשים

היום, כל מי שמתעניין ברכישת אופניים חשמליים, יכול ליהנות משורה ארוכה של דגמים המיוצרות על ידי חברות שונות. דגמים אלו נבדלים אחד מהשני, בין אם זה במפרט הטכני שלהם ובין אם זה בסגנון ובעיצוב. כך כל אחד יכול לבחור אופניים שגם יאפשרו לו לרכב בצורה בטוחה וזהירה, והוא יוכל ליהנות גם מעיצוב איכותי ויפה.

יש הסבורים שאין הבדלים מהותיים בין הדגמים השונים. למשל, אם מסתכלים על אופניים חשמליות JAGER, אזי שלא בהכרח רואים הבדל בינם לבין אופניים חשמליים SCORPION או אחרים. זו טעות לחשוב כך, שכן גם אם ממבט ראשון על הדגמים הם נראים דומים פחות או יותר, או שישנם הבדלים קטנים בעיצוב, עדיין במפרט הטכני שלהם אפשר למצוא הרבה מאוד הבדלים, שהופכים אותם לייחודים ושונים אחד מהשני.

אחת ההוכחות לכך היא, אופניים חשמליות JAGER נהנים מכידון ארוך יותר עם עיצוב מרשים ומיוחד. יתרה מזו, החברה משווקת אופניים חשמליים אשר מזכירים במראה שלהם אופנועים קלאסיים, כולל פנס גדול הנמצא בחלק הקדמי שלו. לעומת זאת אופניים חשמליים SCORPION מציעים עיצוב יותר סולידי, מודרני, המזכיר באמת מראה קלאסי של אופניים חשמליים.

כאמור, מעבר לעיצוב אזי שאפשר למצוא גם הבדלים במפרט הטכני בין הדגמים השונים. למשל, הבדלים באיכות הסוללה, אמצעי הבטיחות המותקנים באופניים, גודל אמצעי התאורה, איכות המושב וחוזק השילדה.

מה צריך לבדוק כשניגשים לרכוש אופניים חשמליים?

לפני שבוחנים את המפרט הטכני של אופניים חשמליים ורוכשים כלי מסוים, חשוב לאפיין את הצרכים ומדוע רוצים להשתמש בהם ולשם מה. ישנם אנשים שבוחרים לרכוש אופניים חשמליים כתחליף לתחבורה ציבורית או רכב פרטי ויש מי שבוחר להשתמש בהם לצרכים מקצועיים שונים (למשל, שליחויות). לכן חשוב להכיר את הצרכים ואז לבדוק מה יכול להתאים.

ראשית, יש לבחון את איכות הסוללה. המטרה היא שיהיה אפשר להשתמש בה משך זמן רב ללא צורך להטעין אותה לעיתים תכופות. לכן ההמלצה היא להשתמש בסוללה של 48V לפחות. צריך לציין, שהמנוע צריך להיות מסוגל להכיל סוללה שכזו.

שנית, צריך לבדוק אילו אמצעי בטיחות מותקנים בכלי ועד כמה הם יעילים ואיכותיים. יש לבדוק, האם ניתן לשדרג אותם. כמו כן, אם הם מתקלקלים האם אפשר להחליף אותם בחדשים.

שלישית, יש לבדוק את איכות ועובי הצמיגים. בעיקרון מדובר על צמיגים בינוניים, אך ככל שהם יהיו עבים יותר כך הרכיבה תהיה בטוחה יותר וכן יהיה ניתן להשתמש באופניים לא רק בכביש אלא גם במשטחים אחרים.

דברים שחשוב לבדוק לגבי הרכישה

מעבר לשאלת המפרט והאיכות, יש לבדוק האם המקום בו רוכשים אופניים חשמליים, מספק אחריות על המוצר, על הרכיבים השונים המותקנים בו, וכן האם המקום מבצע תיקונים, החלפות של רכיבים ועוד. חשוב לבדוק, האם ניתן לרכוש במקום גם אמצעים כמו קסדות או פריטים אחרים, חיוניים לרכיבה בטוחה.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שאולי תאהבו